Betingelser for lån af flyttekasser:
Brugen af flyttekasser til låns.
- Flyttekasser er kun til brug til din egen flytning, og må kun flyttes af Aarhus flytteservice.
- De er KUN til låns 14 dage før flytning og 14 dage efter endt flytning, derefter og i mellem koster det 2 kr. pr. kasse pr. påbegyndt uge.
- Vores flyttekasser er professionelle kvalitets flyttekasser og kan på ingen måde sammenlignes med dem, der kan købes i diverse byggemarkeder.
- Vores flyttekasser holder til mange flytninger, hvis de bliver behandlet korrekt. Dvs. de må ikke fyldes dem op med tunge bøger, men max 15-18 kg. i hver kasse.
- Der må ikke skrives på flyttekasserne, sæt i stedet klistermærke/labels på med anvisning om rum og fjern det venligst før returnering af flyttekasserne. Hvis du skriver på flyttekasserne, betegnes det som et køb på 40kr. pr flyttekasse.
- Flyttekasserne skal tilbageleveres på samme måde, som du modtog dem, dvs. de skal alle være foldet ud og vende samme vej. Se vejledning på flyttekassen.
- De er til låns i den periode hvor vi leverer kasser og henter kasser.
- Ved manglende, ikke tømte eller ødelagte flyttekasser vil du skulle betale 40 kr. for nye kasser og 30 kr. for brugte kasser pr. ikke afleveret flyttekasse.
Når du flytter med Aarhus Flytteservice er du naturligvis forsikret, der er dog visse betingelser der skal være opfyldt.
- Alle spejle, glas og malerier og lignende skal pakkes med pap og bobbelplast flad/computerskærme og tilsvarende produkter pakkes ind i original emballagen eller andet godkendt emballage.
- Lampeskærme skal være demonteret fra lampen og pakkes i kasser.
- Alle skrøbelige skulpturer og glaskunst vaser skal ligeledes pakkes i kasser, skabe og laminat møbler skal adskilles, og være fri for søm.
- Hængsler og lignende skal være afmonteret eller beskyttet i hjørner, alle løse hylder i reoler og skabe skal tages ud og pakkes sammen i bundter.
- Glashylder pakkes i bobleplast.
- Pak bordplader i bobleplast, demonter ben og fjern ekstra plader, og pak dem i bobleplast.
- Senge adskilles ben og meder demonteres.
- Top madrasser skal rulles sammen og puttes i en stor plastpose.
- Alle elektriske artikler skal afmonteres.
- Planter skal pakkes i kasser transport af krukker og større planter sker på eget ansvar.
- Motordrevne haveredskaber skal være tømt for brændstof og olie, er de ikke det dækkes følgeskader heller ikke.
- Vi transporter ikke Gas/trykflasker.
Vi kan naturligvis klare klargøring til flytning imod ekstra betaling det skal dog aftales på forhånd så vi har mandskab til det. Alle reklamationer skal ske skriftligt på mail via kontaktformularen.
DMF:
Da vi er medlem af DMF, benytter vi os af deres betingelser indenfor flytning og møbeltransport, de kan findes under følgende link: DMF’s betingelser
Hvis kunden eller kundens hjælpere, selv hjælper til under flytningen frafalder forsikrings ansvaret hos flyttefirmaet, forstået sådan at flyttefirmaet ikke står til ansvar over for skader, ridser, skrammer på flyttekasser, møbler, dør, dørkamme, vægge, under flytningen, vi står selvfølgelig til ansvar overfor direkte skader, som skyldes tab, fejl eller forsømmelser hos flyttefirmaet eller det af dette antagne mandskab. Flyttefirmaet er således fx ikke ansvarligt for tab, der skyldes force majeure eller godsets egen beskaffenhed (herunder at godset ikke kan tåle påvirkninger, der normalt forekommer under møbeltransport og opbevaring).
Ved erhverv:
§ 10. LOVVALG OG VÆRNETING
Aftalen er underkastet dansk ret. Enhver uoverensstemmelse mellem parterne afgøres ved retten i Randers
